End the Hostile Environment Now –Open Letter

The Sussex Refugee and Migrant Self Support Group have written an open letter to the Home Secretary calling for an immediate end to the Hostile Environment in response to the public health crisis caused by Corvid 19. They are looking for signatories and support with publishing the letter in the national press. To get in touch if you can help with either of these asks.

The text of the letter is below in English, Arabic and Farsi:

English

We, the targets of the hostile environment, as well as those who support us, are relieved by the temporary suspension of reporting requirements for those of us on immigration bail. But this measure by no means goes far enough. We call on the Home Secretary to abolish the legal category of those who are subject to immigration control and award leave to remain to all those currently waiting for a decision on an outstanding immigration case. That would mean an end to all the degrading conditions that we face, not just the suspension of reporting requirements. It would include ending the criminalisation of employment, the prohibition on study, the denial of welfare rights, and the prohibition on renting. It would mean scrapping charges for using the NHS and, of course, ending the threat or reality of administrative detention. We are fed up with being treated as de facto criminals. Everyone who is in the country should be subject to the same laws and given the same protection by the law.

The outbreak of Covid-19 once again gives the lie to the idea that there are two kinds of people in society, the worthy and the undesirable. As it stands, the law offers its protection most thoroughly to those who own property and have citizenship. It seeks to exclude those who have neither. Any response to the crisis that replicates this racist and ludicrous situation is bound to fail.

We have been marginalised and criminalised by the hostile environment. We rely entirely on the kindness of strangers or the underground economy to survive. This exposes us to exploitation. The meagre support that we are able to access, sofa surfing, food banks, community spaces, etc., is disappearing as people are forced to self-isolate. Those of us who were already living on the margins find ourselves falling off the edge.

No strategy to delay the spread of this pandemic will work if we are not included. The hostile environment must be suspended immediately, and when things return to normal we must not forget this key lesson: society includes its most vulnerable. The artificial division between those given rights and those denied them causes suffering to all. It is a distinction which must be obliterated.

ِArabic

نحن ، أهداف الخصم ، وأولئك الذين يدعموننا ، مرتاحون مؤقتًا من خلال تعليق متطلبات الإبلاغ لدينا لضمان الهجرة لم نتقدم  بما فيه الكفاية من مطالبتنا ، نحث وزير الداخليه : على إلغاء الحزمة القانونية للأشخاص الذين يخضعون لمراقبه  الهجرة ، ومنح العفو عن أي شخص ينتظر اتخاذ قرار بشأن الهجرة وهذا يعني إنهاء جميع الظروف المهينة بالنسبة لنا ، وليس مجرد الإبلاغ ، بما في ذلك عقوبات العمل ، وحظر التعليم ، والحرمان من الرفاهیه و الخدمات العامه ، والإيجارات ، وتكلفة خدمات الصحة العامه ، وبالطبع التهديدات أو الاعتقالات‌ أي أننا تعبنا من معاملتنا كمجرمين ، يجب أن يكون جميع الأشخاص في البلد وفقًا لنفس القوانين وأن يحصلوا على نفس الحماية بموجب القانون. تكشف فاشية Covid-19 مرة أخرى عن كذبة ، وفكرة وجود نوعين من الناس في المجتمع ، لأسباب غير مرغوب فیها من القانون ، تدعم وتسعى بشكل كامل لأولئك الذين يمتلكون الممتلكات والمواطنة  و تدمیر ای شخص الذی لم یمتلک کلیهما ، فإن أي رد إيجابي على الأزمة وتكرار هذا الوضع العنصري والمضحك أمر لا مفر منه.  لقد تم تهميشنا وإدانتنا من قبل البيئة المعادية ، ولا يسمح لنا بالعمل أو المطالبة بالأموال العامة ، ولا يمكننا الوصول إلى خدمات NHS لا يسمح لنا بتأجير المساكن ، التكرار   ، الحذف؟  نعتمد كليا على عطف و حب الغرباء و المساعدة الاقتصادية السرية للبقاء على قيد الحياة ، وهذا يعرضنا للاستغلال  ، الدعم القليل الذي يمكننا الحصول عليه  تواصل الحياه اليومية مع المجتمع ،وبنوك الطعام ، وما إلى ذلك ، هو المكان الذي يحتاج فيه الناس إلى عزلتهم ، نحن أولئك الذين كنا نعيش في عزلة يضعون أنفسهم على حافة الهاوية إذا لم يضمن وضعنابلاستقرار لن يكون هناك حل ناجح في تأخير هذا الوباء المنتشر ، يجب تعليق البيئة المعادية على الفور ، وعندما تعود الأمور إلى طبيعتها ، يجب ألا ننسى الدرس الرئيسي: المجتمع هو الأكثر ضعفاً ، الانقسام المصطنع بين أولئك الذين لديهم كل الحقوق والذين حرموا من حقوقهم يتسبب في معاناة الجميع ، وهذا تشويه و يجب إزالته

Farsi

نحن ، أهداف الخصم ، وأولئك الذين يدعموننا ، مرتاحون مؤقتًا من خلال تعليق متطلبات الإبلاغ لدينا لضمان الهجرة لم نتقدم  بما فيه الكفاية من مطالبتنا ، نحث وزير الداخليه : على إلغاء الحزمة القانونية للأشخاص الذين يخضعون لمراقبه  الهجرة ، ومنح العفو عن أي شخص ينتظر اتخاذ قرار بشأن الهجرة وهذا يعني إنهاء جميع الظروف المهينة بالنسبة لنا ، وليس مجرد الإبلاغ ، بما في ذلك عقوبات العمل ، وحظر التعليم ، والحرمان من الرفاهیه و الخدمات العامه ، والإيجارات ، وتكلفة خدمات الصحة العامه ، وبالطبع التهديدات أو الاعتقالات‌ أي أننا تعبنا من معاملتنا كمجرمين ، يجب أن يكون جميع الأشخاص في البلد وفقًا لنفس القوانين وأن يحصلوا على نفس الحماية بموجب القانون. تكشف فاشية Covid-19 مرة أخرى عن كذبة ، وفكرة وجود نوعين من الناس في المجتمع ، لأسباب غير مرغوب فیها من القانون ، تدعم وتسعى بشكل كامل لأولئك الذين يمتلكون الممتلكات والمواطنة  و تدمیر ای شخص الذی لم یمتلک کلیهما ، فإن أي رد إيجابي على الأزمة وتكرار هذا الوضع العنصري والمضحك أمر لا مفر منه.  لقد تم تهميشنا وإدانتنا من قبل البيئة المعادية ، ولا يسمح لنا بالعمل أو المطالبة بالأموال العامة ، ولا يمكننا الوصول إلى خدمات NHS لا يسمح لنا بتأجير المساكن ، التكرار   ، الحذف؟  نعتمد كليا على عطف و حب الغرباء و المساعدة الاقتصادية السرية للبقاء على قيد الحياة ، وهذا يعرضنا للاستغلال  ، الدعم القليل الذي يمكننا الحصول عليه  تواصل الحياه اليومية مع المجتمع ،وبنوك الطعام ، وما إلى ذلك ، هو المكان الذي يحتاج فيه الناس إلى عزلتهم ، نحن أولئك الذين كنا نعيش في عزلة يضعون أنفسهم على حافة الهاوية إذا لم يضمن وضعنابلاستقرار لن يكون هناك حل ناجح في تأخير هذا الوباء المنتشر ، يجب تعليق البيئة المعادية على الفور ، وعندما تعود الأمور إلى طبيعتها ، يجب ألا ننسى الدرس الرئيسي: المجتمع هو الأكثر ضعفاً ، الانقسام المصطنع بين أولئك الذين لديهم كل الحقوق والذين حرموا من حقوقهم يتسبب في معاناة الجميع ، وهذا تشويه و يجب إزالته.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s